آخرین وضعیت اینترنت پرسرعت ADSL آخرین وضعیت اینترنت پرسرعت ADSL
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
شرکت مخابرات استان تهران و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت تاکنون بالغ بر ۵۷۵ هزار خط ADSL در تهران واگذار کرده اند که با احتساب نزدیک به ۱.۵ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت در کشور، بیش از یک سوم کاربران ADSL تهرانی هستند.

به گزارش  وبگردي 20:30، شرکت مخابرات استان تهران تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲ خط اینترنت پرسرعت (ADSL) به متقاضیان در این استان تهران واگذار کرده و در همین حال تعداد خطوط اینترنت پرسرعت واگذار شده توسط شرکتهای ارائه دهنده اینترنت (PAP ) در تهران نیز تا پایان ۶ ماهه نخست امسال ۳۸۳ هزار و ۲۱۸ پورت اعلام شده است.


براین اساس و با توجه به آنکه شمار کاربران اینترنت پرسرعت در آخرین آمارهای ارائه شده در کل کشور نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر برآورد می شود به نظر می رسد بیش از یک سوم مشترکان اینترنت پرسرعت در تهران هستند.



طبق آخرین آمارهای رسمی از ابتدای امسال تاکنون شرکت مخابرات تهران ۹۱ هزار و ۷۰۰ خط اینترنت پرسرعت به متقاضیان در این استان واگذار کرده که با احتساب این خطوط تعداد واگذاری ADSL توسط این شرکت به ۱۷۵ هزار و ۹۲ خط افزایش یافته است و براین اساس هم اکنون بیشترین واگذاری اینترنت پرسرعت از سوی مخابرات تهران با ۳۷ هزار و ۴۶۵ خط در منطقه ۲ مخابرات و کمترین واگذاری با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خط در منطقه ۳ مخابرات انجام شده است.



در همین حال و براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان شهریور ۹۰ آمار پورت‌های منصوبه و دایری که توسط گروه شرکت‌های ندا (PAP ) واگذار شده به ترتیب به ۶۲۹ هزار و ۲۳۵ پورت و ۳۸۳ هزار و ۲۱۸ پورت رسیده است.



تعداد پورت‌های منصوبه توسط این شرکتها در شهر تهران نیز ۵۰۳ هزار و ۱۱۸ پورت اعلام شده که از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۵۱۵ پورت در حال بهره‌ برداری است.



این درحالی است که طبق اهداف مدنظر در برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد ارتباطات خانگی و ادارات به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند که براین اساس باید حداقل ۱۲ میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب و راه اندازی شود.



پیش از این مسئولان شرکت مخابرات ایران از واگذاری ADSL به ۱۰ درصد مشترکان تلفن ثابت کشور - معادل واگذاری ۲.۵ میلیون پورت پرسرعت اینترنت - تا پایان امسال خبر داده بودند تا توسعه اینترنت پرسرعت روند سریعتری به خود گیرد.



 هم اکنون طبق شاخصهای مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها بر مبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن - پرسرعت- کاربران سنجیده می شود این درحالی است که محدودیت در ارائه اینترنت پرسرعت و وجود سقف سرعت دسترسی ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه برای دسترسی کاربران خانگی، تفاوت چندانی میان این سرویس با اینترنت دایل آپ باقی نگذاشته و براین اساس به اعتقاد کارشناسان کاربران خانگی ترجیح می دهند برای امور روزمره خود هزینه ای بابت اینترنت پرسرعت نپردازند.


مهر




|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید